u follow ME.. i follow u ^_*

meletopp klee KLIK iklan bwahh nie...

Tuesday, January 25, 2011

cinta PERTAMA

cinta.. sape kate ia buta.. ade cinta pertama dah jadi.. tapii........
Pernah jumpa balik cinta pertama korang? Macam mana rasanya? Tersyahdu atau terkelakar? Hehe.. Nak dijadikan cerita petang semalam ada la satu nombor yang tidak dikenali.. Rupa²nya nombor talian maxis cinta pertama aku.. Aku kenalkan dia F je la ye.. Balas punya balas SMS tak sangka di lokasi yang sama dengan aku waktu tu.. Tanpa tunggu panjang ape lagi, ajak jumpe la… Er.. Dia yang ajak yer…
Tak disangka dia macam dulu lagi.. Rasanya dah lebih 6 tahun aku tak jumpa dia.. Dia still chinese look idamanku.. Haha.. Apakan daya dia dah bertunang..
Lama jugak bersembang dengan dia.. Dan macam² la aku tau hal perihal terbaru dia.. Apakan daya sekali lagi, adik dia dah merengek ajak balik.. cis!! nak gi berdating jumpa aku bawak adik buat apa?
Bila dah habis perjumpaan tu, tergelak aku sendiri bila terfikirkan macam mana cinta monyet aku dulu… Ye la.. Cinta zaman sekolah.. Apa pon jadi.. Cinta macam mana berdating dalam kelas.. Cinta berbalas surat.. ye la.. Zaman aku dulu manada handset lagi.. Anak orang kaya je ada.. Paling aku tak lupa kalau aku tulis surat.. Kompem panjang berjela.. Tapi dia balas sekerat dua jer.. Cis!!
Tapi sebenarnya kitorang tak putus pon.. Cuma lost contact jer.. Akhirnya dua² diam.. Putus macam tu jer.. Tapi aku still ingat macam mana cinta aku berputik dengan pandangan pertama mata dia di tangga.. Haha.. Cam lawak jer..
Apa pon aku happy tengok dia happy.. Sekurang²nya dia tak merana kalau still dengan aku lagi.. Hehe.. Itulah namanya pengorbanan dalam percintaan.. Cinta tak semestinya bersatu
aku sebenarnya banyak masa on9 di alam maya nie.. tapi aku still sebok dengan projek internet aku.. maapkan aku ok.. hehe.. salam.
Menurut para ilmuwan, cinta pertama yang sudah tertanam tak bisa dihapuskan dari ingatan. Kenangan cinta pertama bisa membuat orang yang mengalami ketagihan lebih kuat dibandingkan narkoba jenis apa pun. Banyak orang dewasa tidak berdaya menahan jatuh cinta lagi kepada dambaan hatinya semasa kecil. 


Jadi, jika si mantan adalah cinta pertama pasangan Anda, tak perlu buang-buang energi dan berharap si dia bisa melupakan perempuan itu. Justru yang perlu Anda lakukan adalah membuat pertemuan kembali pasangan dan mantannya tak pernah terjadi

No comments:

Post a Comment