u follow ME.. i follow u ^_*

meletopp klee KLIK iklan bwahh nie...

Wednesday, March 30, 2011

kanta lengkap UNIK

kanta lengkap .. korang tahu tak ape ke bende nye tue..hahah tau kan???. aku dulu ade la rasa nak pakai benda nie.. tapi rasa macam seksa je nak pakai..
korang penah tengok tak bentuk atu jenis kanta lengkap macam nie











agak-agaknye korang nak pakai mane satu..hihih... 

Monday, March 28, 2011

lelaki UNTUK perempuan

Aku tidak ingin membicarakan makna cinta, aku hanya ingin membicarakan para pengguna cinta, bukan cinta kepada Sang Kuasa, orangtua, atau yang lainnya, tapi cinta kepada tulang rusuk yang hilang bagi para lelaki dan cinta kepada imam hidup bagi perempuan...

Ibuku mengatakan bahwa kudrat manusia untuk saling mencintai memiliki perbedaan antara lelaki dan perempuan. Lelaki itu mencintai, sedangkan perempuan dicintai...



Namun, tidak berarti bahwa lelaki tidak dicintai dan perempuan tidak mencintai.. Begini penjelasannya..

1. Saat lelaki mencintai seorang perempuan, maka perasaan cinta itu akan sulit hilang dari dalam hatinya walaupun perempuan itu ternyata bukanlah tulang rusuk miliknya yang hilang.. Akan lebih sulit bagi seorang lelaki untuk mencintai perempuan lain ketika rasa cinta kepada perempuan sebelumnya belum hilang,,

Namun, ketika perempuan berada pada posisi yang sama, perempuan dapat lebih mudah untuk mencintai lelaki lain yang ternyata mencintainya dengan sungguh-sungguh. Ini bukan berarti bahwa perempuan tidak setia, namun ketika perempuan merasa sangat dicintai, maka dia pun akan lebih mudah untuk mencintai lagi dan mengubur dalam-dalam perasaan cintanya yang dulu...

2. Lelaki mungkin terlihat mudah mengatakan cinta kepada seorang perempuan walaupun belum mengenal betul perempuan tersebut.

Sedangkan , perempuan akan sangat memikirkan apakah lelaki yang mendekatinya benar-benar mencintainya. Jika dia sudah merasa dicintai, maka dia pun tidak ragu untuk mencintai..

Pesannya :
1. Untuk lelaki : Pertimbangkan segala sesuatunya ketika kau ingin mencintai seorang perempuan, apakah kau yakin bahwa perempuan itulah yang dikirim Allah untuk melengkapi rusukmu yang hilang? Jangan terlalu mudah mengatakan cinta tanpa pernah memikirkan keadaan yang ada. Karena ketika cinta yang kau berikan ternyata bukan pada orang yang tepat, maka kau sendiri yang akan merasakan pahitnya. Dan tanpa sadar, dengan cinta yang kau berikan pada perempuan itu, mungkin saja perempuan itu pun telah mencintaimu. Akhirnya , harus ada dua insan yang merasakan kecewa.

Untuk lelaki : jangan menunggu untuk dicintai, karena tugasmu lah untuk mencari...


2. Untuk perempuan : Ketika kau ingin mencintai seorang lelaki, yakinkan dirimu bahwa lelaki itu telah mencintaimu dengan sungguh-sungguh. Janganlah mengejar cinta dari lelaki, karena jika lelaki itu telah mencintai perempuan lain maka sangat sulit bagimu untuk mendapatkan cintanya. Tunggulah dengan sabar seorang lelaki yang dapat membuat dirimu merasa sangat dicintai sehingga kau pun dapat dengan lebih mudah mencintainya.

Untuk perempuan : Kau mengetahui dengan baik, lelaki seperti apa yang kau inginkan untuk jadi pendampingmu, maka jagalah perilaku dan hatimu agar tidak ada lelaki yang menjadi tersakiti karena telah mencintaimu namun tidak bisa memilikimu.
Sehubungan dengan proses perkenalan yang dikenal dengan taaruf, menurutku, taaruf akan berjalan dengan lebih lancar, ketika sang lelaki belum pernah mencintai perempuan lain dengan sangat dalam sehingga dia lebih mudah untuk mencintai sang perempuan. Tapi, untuk perempuan, walaupun pada awalnya dia tidak memiliki perasaan apapun kepada sang lelaki, tapi ketika dirinya merasa dicintai maka dia akan lebih mudah untuk mencintai.

Lelaki mencintai, perempuan dicintai..

Lelaki mencari, perempuan dicari..

Lelaki melindungi, perempuan dilindungi..

wanita suka??


  • Lelaki yang GAGAH walaupun jarang pergi ke gym.

  • Lelaki yang pandai bersukan tak kira walaupun hanya tahuSATU sukan sahaja.

  • Lelaki yang BIJAK pandai.

  • Mempunyai KERETA! Tak kira baru atau terpakai, tetapi mestila milik kamu wahai jejaka.

  • Lelaki yang pandai bermain alat MUZIK. Sedap halwa telinga si gadis mendengarnya apabila kebosanan datang melanda.

  • Lelaki yang suka berjenaka dan buat LAWAK. Tak lering gusi si gadis bersamanya.Lelaki yang penuh dengan sense of humor sering menjadi pilihan gadis.

  • Lelaki yang tahu jalan dan cekap tengok tempat. Bolehlah diharap apabila dibawa pergi MELANCONG kemana-mana.

  • Tahu serba sedikit tentang komputer. Jika si gadis ada masalah dengan komputer peribadi atau komputer ribanya, kamu dahulu yang akan dicari.

  • Lelaki yang tahu hukum hakam AGAMA. Walau pun sifat luaran kamu agak selamba atau sempoi, setiap gadis dambakan lelaki yang mampu pimpin mereka apabila solat berjemaah kelak.

  • Lelaki yang berambut PENDEK dan kemas. Walaupun ada yang suka berambut panjang, wahai lelaki percayalah lambat laun si dia pasti menyuruh kamu potong rambut bagi nampak kemas.

  • lelaki yang mempunyai sedikit JANGGUT! Macho katanya..

  • Lelaki yang WANGI dan pandai memilih wangian yang sesuai dengan diri mereka.

  • Lelaki yang PRIHATIN! Maknanya, lelaki yang tahu dan hafal tarikh-tarikh penting dengan diri mereka.

  • Apabila ingat tarikh yang penting,tak reti-reti ke nak bagi hadiah ataupun kejutan?

  • Lelaki yang pandai ambil hati kedua orang tuanya. Hello lelaki, jika nak mengorat anak, kena beli hati ibu bapanya dulu tau?!

  • PENYABAR! Tetapi dalam keadaan apa? Tentulah dalam keadaan apabila kamu dapat menemani si gadis pergi membeli-belah. KAmu tak beli pun tak apa asalkan sudi menjadi peneman. Itupun sudah memadai.

  • Apabila cakap di telefon, biarkan si gadis yang bercakap.JANGAN menyampuk kata-katanya.
  • Monday, March 21, 2011

    15 perkara PELIK.


    Untuk relaks relaks..
    1. Rama-rama merasa makanannya dengan kaki.
    2. Bunyi itik tidak menghasilkan talun (echo).
    3. Dalam tempoh 10 minit, taufan membebaskan lebih banyak tenaga berbanding keseluruhan tenaga yang boleh dibebaskan dari senjata nuklear yang terdapat di bumi.
    4. Secara purata, ramai manusia lebih takut labah-labah daripada takut mati.
    5. Gajah adalah satu-satu mamalia yang tidak boleh melompat.
    6. Satu dari dua billion manusia akan dapat hidup sehingga 116 tahun atau lebih.
    7. Tidak mustahil bagi lembu menaiki tangga, tetapi ia tidak boleh menuruni tangga.
    8. Wanita berkelip mata dua kali lebih banyak dari lelaki.
    9. Secara fizikal semulajadi, adalah mustahil untuk anda menjilat siku sendiri.
    10. Siput boleh tidur sehingga tiga tahun.
    11. Saiz mata manusia tetap sama sejak dilahirkan, tetapi tumbesaran hidung dan telinga tidak pernah berhenti sewaktu hidup.
    12. Semua beruang kutub adalah kidal.
    13. Mata burung unta adalah lebih besar dari saiz otaknya.
    14. TYPEWRITER adalah perkataan terpanjang yang boleh dibina dari huruf-huruf yang terdapat dalam satu barisan yang sama pada papan kekunci.
    15. Hampir semua pembaca post ini akan cuba untuk menjilat sikunya.
    korang macm mane??

    Sunday, March 20, 2011

    aku suka kartun.

    kali nie aku bagi tahu korang kartun yang aku selalu tengok and memang tak boleh mizz la... kalau tak tengokk nakk aje aku pegi bakorr TV tue..hihihi..tengok ade tak yang same dengan korang..

    DRAGON BALL
    nie memangg aku paling suka.. sampaii sekarang kalu boleh nak ajee aku download semua cerita nyee...
    SAILORMOON
    pada peminat setia macam aku.. mmg best la saloimoon niee..hahah ye laa.. lepas tengok DB terus sambung kartun nie
    hhaha "dengan kuasa bulan akan memhukum mu"

    POWER RANGERS
    dalam banyak power rangers aku paling suke warna putih..hihi... yang lama best cikit pada yang baru.
    NARUTO
    naruto kalau tanya budak lelaki semua minat.. tak gitu.

    DIGIMON
    dalam banyak digimon aku paling suka PATAMON.. wah ingat lagi tuee.. haha tapi last dia sendinh gila kot
    CYBER COP
    lama tak tengok cite nie... tak boleh bela bila dia nak berubah...public phone pon jadik..
    AVATAR
    ini aku suka jugak.. dulu aku selalu tengok kat TV9.. last die pon best jugak.. tapi movie dia kurangg best sikit.
    DORAEMON
    kalu waktu kecik semua jenis buku doraemon aku kumpul.. memang peminat fanatik la.
    SHIN CHAN
    kalau korang nak tahu.. dulu nama shin chan nie shin saja.. tapi sebak cite nie rating makin tinggi. tue tukar nama selepas shin chan..
    ada tak korang rasa ade yang sama dengan korang... hahaha kalau ada tue "GIVE me 5' ..kite same kot..hahah..
    hopefully ade laa kartun ini ditayang kan balik.. aku nak sangat tengokk semua balik.. emmm .

    makan bersama BAIK?

    korang tau tak makan bersama nie ade kebaikan nye.. aku pon tak tau pon.. nak tauu korang bace la nie yee...

    ANTARA budaya masyarakat kita yang perlu diteruskan ialah makan bersama kerana ia bukan sekadar boleh merapatkan hubungan kekeluargaan, malah ada kajian menunjukkan amalan ini mempunyai banyak manfaat, terutama daripada segi kesihatan.
    Dalam kajian terbaru di Amerika Syarikat ke atas 200 keluarga yang mempunyai anak berumur lima hingga 12 tahun menghidap asma mendapati, interaksi antara ibu bapa dan anak ketika makan boleh meningkatkan tahap kesihatan mereka.

    Walaupun tempoh makan bersama itu pendek (18 minit), interaksi antara ahli keluarga memberi kesan langsung kepada kesihatan, termasuk paru-paru anak, gejala asma dan kualiti hidup secara keseluruhan.


    Ini kerana ibu bapa boleh mengambil peluang ketika makan untuk mengambil tahu aktiviti harian anak dan memberi ruang anak bercerita mengenai pengalaman dilalui pada hari berkenaan tanpa gangguan.

    Sebaliknya, kanak-kanak asma yang jarang makan bersama keluarga atau makan dalam keadaan tidak tenteram (ada gangguan telefon atau televisyen) menunjukkan tahap kesihatan kurang baik berbanding mereka yang menghabiskan waktu makan bersama ibu bapa.


    Selain itu, banyak kajian lain menunjukkan makan bersama boleh merangsang komunikasi dan hubungan antara ahli keluarga. Walaupun kebanyakan orang menganggap bercakap ketika makan kurang sopan, ini antara masa anak berasa selamat, selesa, mesra dan sangat rapat dengan ibu bapa.


    Makanan disediakan di rumah biasanya lebih sihat dan berkhasiat kerana anda boleh mengawal penggunaan lemak, garam dan gula.

    Pada masa sama, jika anak anda ada gejala alahan, makan bersama adalah cara terbaik untuk mengetahui jenis makanan yang dia alah supaya ia boleh dielakkan pada masa depan.


    Selain itu anda boleh berkongsi ilmu pemakanan dan masalah alahan dengan anak lain.


    Ketika ini juga ibu bapa boleh mengawal pemakanan anak, terutama bagi yang mengalami masalah berat badan berlebihan. Individu yang makan sendirian di depan televisyen akan terdorong untuk makan melebihi keperluan harian yang boleh menyebabkan mereka menjadi gemuk.


    Kajian juga menunjukkan makan bersama dapat mengelak anak, khususnya remaja, daripada terjebak dengan perlakuan merosakkan seperti merokok, minum minuman keras atau menagih dadah.


    Kekerapan makan bersama membolehkan ibu bapa mengesan sebarang perlakuan atau tanda ganjil yang ditunjukkan anak.


    Anak yang terbabit dalam masalah sosial begini biasanya dahagakan kasih sayang dan perhatian ibu bapa. Berbual dan berbincang ketika makan adalah cara tidak langsung yang boleh membuatkan anak berasa dihargai dan disayangi.


    Minda anak akan berasa tenang apabila mengetahui ibu bapa menyayangi dan memberi perhatian kepada mereka. Ini membolehkan mereka memberi lebih tumpuan kepada pelajaran dan mencuba bersungguh-sungguh untuk mencapai keputusan baik.


    Remaja yang makan bersama ibu bapa sekurang-kurangnya empat kali seminggu didapati menunjukkan pencapaian akademik lebih baik berbanding yang hanya makan bersama ibu bapa satu atau dua kali seminggu.


    Malah, penyelidik mendapati remaja yang makan bersama ibu bapa mempunyai kecenderungan untuk mengambil sayur-sayuran, buah-buahan dan kurang minum minuman ringan apabila dewasa.


    Ini satu perkara yang sangat memberangsangkan dan diharap tabiat baik ini dapat dicontohi anak mereka pula.

    Saturday, March 19, 2011

    UTHM vs PKB

    Memang best la kan tadi tengok perlawanan antara universiti tunb hussein onn malaysia dengan pOlIteknik kota bharu... sebenarnya ini adalah perlawanan antara IPT.. kali ini dia buat dekat UTHM. and sekali gus tak cilap aku kali pertama adanye perlawanan besar dibuat dekat stadiium ini... emm mmg bezzt la kan.. 
    jadi korang layan lagi gambar yang sempat aku snap..

          VS

    keadaaan waktu perlawanan baru nak bermula

    fuhh.. time nie nyaris2 gawang PKB bolos..

    keadaan waktu hendak habis minit pertama.

    injure pulak.. nasib ade abgg safety kann..

    ini antara pennton yang datang.. mmg penuh la satu stadium tue..

    ini adalah keadaan wktu gawang UTHM pulak hendak dibolos ( ini wktu minit ke 2)

    injure lagi..haha bolehh aku kira.. dekat 10 org injure

    ini semua orang dah nak balik dah kot>.
    game nie berlngsung pada pukul 4 petang.. last2 x de gol pon yang berjaya dibuat dua pasdaukan ini.. .. jadi result nye 0-0... ape2 pon best la jugak game wlauponn ade la yang bersongeh kate student UTHM tak pandai main.. cbe korang main boleh ke..hihihi...

    helmet pelik.

      Ini dia.. aku tunjuk dekat korang jenis topi berani mati punye... lawakk gile aku tengok... 
    takutt pon iyaa jugak .. paa2 pon korang layann gambar nie yek...
    siapa rasa muka dia diperbuat dari pokok kelapa boleh cuba untuk pakai..

    ini aku nak pakai pon takut
      
    .
    sempoii gile!!

    nie untuk aweks2..
    ala-ala cerite hikayat merong mahawangsa.
    nie memang samse3ng la nie..
                                               
                                                                  aku rase cara untuk tengok TV dengan clear kot..


                                       
                                                                 topi sempena merry chismass kot..


    * sumber gambar semua ehsan encik GOOGLE... tQ

    jangan lupe ibu..

    lamee tak update blog.. smalmm my mummy call( speakingg plk) andd rase rindu plk.. ingatt ape kite bwat untuk  gembirakan mereka sekarang.. korang rase korang buat ape yg memgembirakan mak korang x??? tak semestinye kite mizz mak kite kite anak manja.. itu normal bagi setiap anak..
    tepukk dada tanye hati, jiwa, naluri korang


    ♫♪¸.•*¨`*ིྀ •♫♪¸.•*¨`*ིྀ •

    Apabila aku sudah tua, sudah bukanlah aku yang dulu, harap mengertilah aku, hadapilah aku dengan sabar. Apabila aku dengan tidak sengaja tumpahkan sup di badan sendiri, apabila aku lupa bagaimana untuk mengikat tali sepatu, pikirkanlah dulu waktu kamu kecil bagaimana aku mengajarkan kamu dengan sabar untuk semua itu.
    ♫♪¸.•*¨`*ིྀ♫♪¸.•*¨`*ིྀ

    Apabila aku sekali demi sekali bertanya dengan pertanyaan yang telah membuatmu bosan, harap kamu dapat bersabar dan mendengarkan kata-kata ku, jangan putuskan pembicaraan aku, waktu kamu kecil, aku tidak dapat untuk tidak mengulang cerita untuk kamu sampai beribu kali, sampai kamu tertidur dengan lelap…
    Apabila aku perlu kamu untuk memandikan aku, tolong jangan kasar terhadap aku, masih ingatkah waktu kamu kecil, dengan berbgai cara aku membujukmu hanya sekedar untuk memandikanmu… mash ingatkah kamu akan hal itu ?
    Apabila apapun yang aku lakukan salah, tolong jangan ketawa dan salahkan aku, pikirkanlah dulu aku dengan sabar menjawab pertanyaan kamu di waktu kecil juga sering diawali dengan kata “kenapa”.
    Apabila diwaktu aku sudah tak mampu untuk bergerak, berjalan, aku berharap kamu mau mengulurkan tangan kamu untuk menolong dan memapahku, seperti mana waktu kamu kecil belajar berjalan, aku menjaga setiap langkah kakimu…

    ♫♪¸.•*¨`*ིྀ♫♪¸.•*¨`*ིྀ
    Apabila aku sudah tua , sering lupa dengan topik pembicaraan kita, tolong berikan aku waktu untuk mengingat kembali, sebenarnya bagi aku, apapun yang dibicarakan itu tidaklah penting, asalkan kamu ada disamping aku untuk menemani aku dan mendengarkan, aku sudah puas…
    Kasih Sayang Ibu
    Kasih Sayang Ibu, Cinta Ibu
    Apabila kamu telah melihat aku yang sudah tua, jangnlah kamu bersedih, aku hanya berharap kamu dapat bersabar dengan aku, memahami aku, ingatlah bagaimana dulu waktu kamu kecil, aku mengasuhmu dengan penuh kesabaran, memahami, dan memberikan yang terbaik buat kamu…
    Apabila dulu aku telah memberikan kamu kehidupan, menjadikan kamu manusia yang berguna, serta menemani kamu melalui waktu sampai sekarang ini dan sekarang kamu harus temani jalanku sampai detik terakhir. aku berharap kamu dapat memberi aku kasih sayangmu dan senyumanmu, berilah aku kesabaran dan ketabahanmu untukku, maka aku sudah berterima kasih atas semua ini…
    , suatu hari kita juga akan tua, maka pikirlah orang tua kita yang sangat berjasa.. suatu hari itu juga akan terjadi kepada kita.
    piejie hairul  mak..

    Sunday, March 6, 2011

    cinta mana satu???

    Alkisah, di suatu pulau kecil tinggallah berbagai benda abstrak ada CINTA, kesedihan, kegembiraan, kekayaan, kecantikan dan sebagainya. Mereka hidup berdampingan dengan baik. Namun suatu ketika, datang badai menghempas pulau kecil itu dan air laut tiba-tiba naik dan akan menenggelamkan pulau itu.
    Semua penghuni pulau cepat-cepat berusaha menyelamatkan diri. CINTA sangat kebingungan sebab ia tidak dapat berenang dan tidak mempunyai perahu. Ia berdiri di tepi pantai mencoba mencari pertolongan. Sementara itu air semakin naik membasahi kakinya.
    Tak lama CINTA melihat kekayaan sedang mengayuh perahu, “Kekayaan! Kekayaan! Tolong aku!,” teriak CINTA “Aduh! Maaf, CINTA!,” kata kekayaan “Aku tak dapat membawamu serta nanti perahu ini tenggelam. Lagipula tak ada tempat lagi bagimu di perahuku ini.” Lalu kekayaan cepat-cepat pergi mengayuh perahunya. CINTA sedih sekali, namun kemudian dilihatnya kegembiraan lewat dengan perahunya. “Kegembiraan! Tolong aku!,” teriak CINTA. Namun kegembiraan terlalu gembira karena ia menemukan perahu sehingga ia tak dapat mendengar teriakan CINTA. Air semakin tinggi membasahi CINTA sampai ke pinggang dan CINTA semakin panik.
    Tak lama lewatlah kecantikan “Kecantikan! Bawalah aku bersamamu!,” teriak CINTA “Wah, CINTA kamu basah dan kotor. Aku tak bisa membawamu pergi. Nanti kau mengotori perahuku yang indah ini,” sahut kecantikan. CINTA sedih sekali mendengarnya. Ia mulai menangis terisak-isak. Saat itulah lewat kesedihan “Oh kesedihan, bawlah aku bersamamu!,” kata CINTA. “Maaf CINTA. Aku sedang sedih dan aku ingin sendirian saja..,” kata kesedihan sambil terus mengayuh perahunya. CINTA putus asa.
    Ia merasakan air makin naik dan akan menenggelamkannya. Pada saat kritis itulah tiba-tiba terdengar suara “CINTA! Mari cepat naik ke perahuku!” CINTA menoleh ke arah suara itu dan cepat-cepat naik ke perahu itu, tepat sebelum air menenggelamkannya. Di pulau terdekat, CINTA turun dan perahu itu langsung pergi lagi. Pada saat itu barulah CINTA sadar bahwa ia sama sekali tidak mengetahui siapa yang menolongnya. CINTA segera bertanya pada penduduk pulau itu. “Yang tadi adalah WAKTU,” kata penduduk itu “Tapi, mengapa ia menyelamatkan aku? Aku tidak mengenalinya. Bahkan teman-temanku yang mengenalku pun enggan menolong” tanya CINTA heran “Sebab……HANYA WAKTULAH YANG TAHU BERAPA NILAI SESUNGGUHNYA DARI CINTA ITU”