u follow ME.. i follow u ^_*

meletopp klee KLIK iklan bwahh nie...

Tuesday, August 9, 2011

mercun Oh! mercun

Salam readers.....
sementara lagi bebrapa jam nak berbuka nie.. terfikir lah pula nak create entri pasal mercun.....
kalau tanya budak-budak siapa tak suka mercun, kan?
korang tahu tak mercun sejenis perkakas letupan kecil yang direka terutamanya untuk menghasilkan bunyi bising yang amat kuat, terutamanya dalam bentuk dentuman kuat; apa-apa kesan visual turut bersampingan dengan tujuan ini. 
Mercun mempunyai sumbu dan dibalut dengan longsongan kertas yang sangat tebal agar dapat menampung letupan besar.
 selain itu, korang tahu tak mercun nie berasal dari negara China
walaupon dah berbuih mulut mak cakap JANGAN main mercun tapi tetap nak main kan.....
yess..... tapi terima lah padahnya kalau nasib kurang baik yek..... contah dekat bawah nie



amacam korang ada berasa berani lagi nak main takk.... kalau nak main juga, aku suggest dekat korang main mercun pop-pop tue aje yek..hahahahah.....


sebarang info yang lebih pasal kes mercun nie korang klik dekat sini dan sini juga.......

5 comments:

  1. saya pernah kena jugak kat tangan...sampai sekarang ada parut..huhuhuhu

    ReplyDelete
  2. bahaya tu mmg la bahaya.. tp klaw bulan posa xde mercun, rasa macam bukan bulan ramadhan.. HUHU

    MySuaraBlog: Bergosip Di Bulan Ramadhan

    ReplyDelete
  3. harap2 takde lah kes mcm ni tahun ni..ke dah ade ye?huhuhu...mintak dijauhkan...

    ReplyDelete
  4. haha..selamat bergembira bermain mercun kengkawan yea..haha..dua2 bdak sekitar kawasan aku nih..

    ReplyDelete